lørdag 10. september 2011

Kyllingburger med potetchips


Dette er min absolutte favoritt. Skulle jeg valgt en rett jeg skulle spist hver dag resten av livet, hadde jeg valgt denne.
Kyllingburger spiste jeg første gang på Mat&Mer på Sagene i Oslo og etter den gang har jeg prøvd meg fram og laget min egen variant som er minst like god.


Til 2 posjoner trenger du:
- 2 kyllingfileter
- 2 spelt rundstykker (Hatting) eller aller helst Landbrød.
- 1 avokado
- 2 plommetomater ellet 6 cherrytomater
- 4 skiver brie
- 6 ss chilisaus
- 3-4 poteter
- salt og pepper
- 1 ss chilimajones

Høvle potetene med en grov ostehøvel. Legg skivene over på en stekeplate og ha over olivenolje og maldonsalt. Stek på 250g til de er gjennomstekte og sprø i kantene. (ca 10-15min)

Varm brødet litt i ovnen. Ha på chilimajones i bunnen, så salat. Skjær avokado og tomat i små terninger og ha over.Krydre kyllingfiletene godt med salt og nykvernet pepper. Stek på høy varme på hver side og la de ligge i stekepannen med lav varme. Legg 2 skiver brie over hver filet og ha på lokk. La stå til filetene er gjennomstekt. Legg kyllingen over resten og ha over varm chilisaus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar