onsdag 26. oktober 2011

Cupcake oppsats




I helgen hadde vi dåp for vår 4mnd gamle baby Lisabet. I den forbindelse lagde jeg en litt morsom cupcake oppsats jeg tenkte å dele med dere. Ideen fikk jeg fra en på barselgruppen som er konditor.

Du trenger:
- cupcakes (jeg lagde små cupcakes etter denne oppskriften)
- små coctailpinner
- vase eller bolle
- isoporkule eller oasis (fås kjøpt i blomsterbutikk)
- perler eller annen pynt
- sprøytepose og 2D-tupp (eller en annen)

Slik gjør du:
Skjær til oasis eller isoporkulen slik at den passer i skåla/ vasen.
Fest muffins til isoporkulen med en coctail-pinne. Form til en fin "ball" slik:




Finn fram en sprøytepose og tupp og pynt muffinsene med smørkrem. Jeg brukte wilton 2D som lager fine "roser". Begynn øverst på toppen og jobb deg utover.



Slik lager du rosen:
Begynn i midten og jobb deg utover i en spiral til hele muffinsen er dekket med krem.



5 kommentarer: