torsdag 21. juni 2012

KFC`s berømte Cole Slaw

I dag lagde jeg COLE SLAW etter ønske fra en venninne. Hun ville jeg skulle lege en ala KFC`s berømte cole slaw og jommen sa jeg smør, den ble nesten helt lik. 
Denne gangen fant jeg kun "nykål" i butikken, men det fungerte helt ok!
Cole Slaw passer utmerket til alle typer grillmat, hamburger, kylling og fisk.
Hemmeligheten er å kutte grønnsakene til biter på størrelse med riskorn. 
NB. Stor oppskrift (10-12 posjoner), passer bra til grillfest!

Du trenger:
19 dl finkuttet kål/ 1 middels stort kålhode
0,4 dl  finkuttet gulrot/ 1 middels stor gulrot
2 ss minced onion/ finhakket løk
1,2 dl majones
0,8 dl sukker
0,6 dl melk
0,6 dl kulturmelk/surmelk
2,5  ts sitronjuice
1,5 ts eddik
0,5 ts salt
1/8 ts pepper

Slik gjør du:
Kutt kål og gulrot til små biter på størrelse med riskorn. Jeg skjærte kålen på langs i tynne strimler, for så å snu alt og skjære tynne strimler andre veien, da ble de helt perfekt!
Løken skjæres i små biter og has i en hvitløkspresse.

Ha majones, sukker, melk, kulturmelk, sitronjuice, eddik, salt og pepper i en stor bolle og rør godt til du får en jevn blanding.

Ha i gulrot, kål og løk og bland godt.

NB! La cole slawen stå tildekket i kjøleskap i minimum 2 timer før servering.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar